Steen


Ik heb een steen verlegd in een rivier op aarde
Dit is de eerste zin van een liedje dat ik heel mooi vind: De Steen, van Bram Vermeulen. De tekst vertelt over het gevoel van een mens om een verschil te maken met zijn leven hier op onze mooie aarde.
Ik zou graag mijn voetafdruk ergens nalaten, en weten dat ik een verschil heb gemaakt in iemands leven.

Karnali Rivier, Nepal
Hier zou ik graag een steentje verleggen

Toen ik nog wat jonger was dan nu, had ik daarom grootse ambities. Ik wou bij de Verenigde Naties of de WHO gaan werken, en ik zou “alle wereldproblemen oplossen!” :)

Wanneer dat doel later toch wat hoog gegrepen leek, bedacht ik me dat ik het eigenlijk niet zo ver moet zoeken… Het is makkelijk om de problemen door te schuiven naar andere mensen met het excuus dat je als individu niet echt iets kan veranderen.
!Ook met kleine dingen kan je al een steentje verleggen!
Vele zaken zijn helemaal niet moeilijk om op te letten, en kunnen wel degelijk een verschil maken. 


En de mogelijkheden worden groter in deze tijden van een globale wereld, want nu kunnen nieuwe ideeën ook zeer snel uitgewisseld en verspreid worden...
Daarom hier een blog, waarin ik ga proberen interessante projectjes en ideeën te posten, en waarin ik hopelijk ook veel nieuws ga leren door jullie commentaren!