Still shampoo-free!

Aangezien ik toch redelijk wat vragen kreeg in verband met mijn shampoo-free project, (en ook omdat jullie je waarschijnlijk afvragen of ik het nog altijd volhoud haha) hier een update over het shampoovrij zijn:
Wel... :)
Het is inderdaad gelukt, joepie! Sinds begin februari heb ik geen enkele fles shampoo meer gebruikt!
(oeps ja toch wel, 1 maal toen ik in het buitenland was en mijn potje baking soda vergeten was)
Maar voor de rest van deze drie maanden dus niet, en ik ben eigenlijk ook niet meer van plan om in de toekomst nog shampoo uit de winkel te gaan kopen.
Even een vergelijking:
  • Mijn haar valt hetzelfde als vroeger, daarin is eigenlijk niets veranderd.
  • Wel ruikt het niet meer naar van die shampoogeurtjes, maar gewoon naar tja, 'haar' :) Zelf vind ik dat een pluspunt want ik ben nooit zo een fan geweest van die artificiële geurtjes.
  • Andere positieve punten zijn natuurlijk het feit dat dit systeem goed is voor het milieu én de gezondheid, maar ook dat mijn haar en hoofdhuid er gezonder uitziet en aanvoelt, daar merk ik echt wel een verschil!
  • En het is natuurlijk mooi meegenomen dat het geen probleem meer is om mijn haar 'slechts' 1 keer in de week te moeten wassen. (Ik spoel het wel altijd eens af met water wanneer ik tussendoor in de douche sta)
  • Negatief puntje: baking soda schuimt niet, dus je hebt niet meer dat 'schuimgevoel' zoals bij chemische shampoos. Maar met al die voordelen mis ik het absoluut niet.

Dus, voor al degenen die nog twijfelden, ik raad het je zeker aan om het eens te proberen!

Wel heb ik nog een extraatje aan mijn receptje toegevoegd de laatste maand: tea tree oil. Dit is gemakkelijk te vinden in de body shop en andere cosmeticawinkels. Het is een natuurlijk product en zorgt voor een beetje extra reiniging en toch een beetje een geurtje. Deze olie schijnt ook goed te zijn tegen roos. Zelf gebruik ik het vooral omdat het mijn haar toch wat zachter maakt, want ik gebruik  maar af en toe mijn appelazijn-conditioner (ben ik een beetje te lui voor) Het exacte recept van de shampoo kan je vinden in mijn vorige blog.

En jullie, hebben jullie ervaring met zelfgemaakte shampoo's?