Liebster Award

Oh oh dit had ik niet zien aankomen! Een mailtje in mijn mailbox van Firma Fluitekruid!
EN maar goed ook, want met alle drukke zaken hier op Erasmus, was ik mijn blogje wat uit het oog verloren... Maar, we gaan de draad terug oppikken, en we beginnen met iets speciaals: de Liebster Award. Hiervoor had Firma Fluitekruid mij namelijk gemaild, zij heeft me genomineerd voor deze award! Liebster award, de naam klinkt alleszins heel mooi! Maar eigenlijk is het gewoon een manier om via via meer interessante blogs te leren kennen. Zeker voor zo een klein bloggertje als mij klinkt dat toch wel interessant!




Het systeem is, dat ik enkele vraagjes moet beantwoorden die Firma Fluitekruid heeft opgesteld (een soort van interview). Daarnaast mag je zelf ook andere blogs nomineren voor de liebsteraward, en ook voor hen vragen opstellen! 


Waaaw, een echt interview zeg! Hopelijk vinden jullie het interessant :)


1. Waar ben je zoal mee bezig?
Dit kan je eigenlijk wel al wat raden door de onderwerpen op mijn blog, maar naast vegetarisch koken, fietsen en duurzaamheid studeer ik ook geneeskunde en ben ik heel erg geïnteresseerd in ziekte en gezondheid.


Via smurfs.wikia.com

2. Wie of wat is je grootste inspiratie?

Oh dit is een beetje melig, maar ik zou toch beginnen met: mijn allerliefste vriendje! Als ik hem zie krijg ik altijd een goed gevoel, en dat geeft me inspiratie! Aan de andere kant, als ik verdrietig/boos ben ook... raar hé?! 
Ook schrijvers en zangers inspireren me, denk maar aan Jacques Brel met zijn pakkende teksten.  Daarnaast heb ik ook veel respect voor mensen die ten alle tijde positief ingesteld blijven. 
En als laatste: mensen die strijden voor verbetering, in welke cultuur of omgeving dan ook.

3. Met wie zou je graag eens een dagje willen ruilen?

Dat is een moeilijke vraag... ik zou wel eens in de huid willen kruipen van zovele mensen! Maar misschien heb ik wel een idee, namelijk een vrouw in India... Gewoon om te weten hoe het is, en om eens extra te beseffen hoeveel geluk ik wel heb om hier in België geboren te zijn. Ik denk dat deze vrouwen een heel moeilijke positie hebben, en ik heb veel respect voor vrouwen zoals Jeanne Devos die hier iets aan proberen veranderen! Volgende week zou ik hier graag een blogpostje over wijden! (want stiekem ben ik toch wel wat feministisch!)

4. Wat zit er in je handtas?
Naast de noodzakelijke zaken zoals geld en mijn telefoon, heb ik altijd muntjes bij, en fietslichtjes natuurlijk!!! Ook heb ik vaak nootjes of droge koekjes bij, want als ik lang niets eet kan ik me soms heel flauw voelen, en dan helpt dat wel! 
En tegenwoordig ook, een woordenboek Spaans-Nederlands/Nederlands-Spaans... naturalmente!! ;)

5. Wat vind jij echt irritant?
Mensen die vuilnis op straat smijten... grmbl het is nu toch echt geen moeite om dit even in de vuilnisbak te smijten! En ook, als er iemand voor me heel traag fietst en ik er niet voorbij kan! Maar dit zou ik moeten afleren, hihi. ;)

6. Waarvan geniet jij het meest?
Van een gezellig avondje thuis; samen met met mijn familie, mijn vriendje en lekker eten. :)

7. Is er iets wat je al heel lang wil doen maar er nog altijd niet van is gekomen?

Deze Erasmus-ervaring die ik nu meemaak was lang een grote droom! En nu ben ik er, joepie! 
Verder zou ik graag een aantal maanden in een hospitaal werken in Zuid-Amerika, de WHO bezoeken in Génève (of wie weet daar wel een postje invullen), een huisartspraktijk voor kansarmen oprichten in Gent, een stadsmoestuintje aanplanten dicht bij mijn huis, ...
Ik wil graag voor mijn dromen gaan en ik hoop ze dan ook stap voor stap waar te maken. Door positief te blijven, te geloven in je eigen kunnen en je hart te volgen moet dit lukken! Maar ik heb wel veel dromen, en er zijn natuurlijk nog andere mensen in mijn leven waar ik rekening mee hou... maar we gaan ervoor!
via visionair.nl


Ziezo, dit waren mijn vraagjes, en hier volgen mijn genomineerden:

* Stadshippie: een inspirerende site over de rijkdom van zelf je eten te maken
* De groene prinses: prachtige vegetarische recepten
* Klimaatverandering: een interessante kijk en goede bronnen over dit onderwerp
* Ma vie en vert: tweedehands, kleren maken, koken, fietsen
* De plantaardige keuken: lekkere en originele vegan recepten!
* Consuminderen: duurzaam leven met plezier